última actualització: 02-09-2016 (16:03)
Ramon Anglada
Les obres de dos nous trams de la via verda costaran 1,4 milions d’euros i es faran en mig any
El Departament de Territori i Sostenibilitat va obrir divendres passat la licitació de les obres de dos trams de la via ciclista del Ter, al Ripollès, per ampliar la Ruta del Ferro que actualment uneix Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Els treballs formaran part del futur vial per a ciclistes i vianants que ha d’arribar fins a Setcases. Les actuacions tindran una inversió d’1,4 milions d’euros.
El primer tram d’obres, de 2,3 quilòmetres a Sant Joan de les Abadesses, connectarà el nucli urbà, a la rambla de Bernat Guillem de Samassó, amb la Colònia Llaudet, tot resseguint la carretera N-260 pel costat nord. Amb un pendent màxim del 6,3% i una amplada de tres metres, aquest tram comptarà amb un paviment amb acabat asfàltic i disposarà de baranes de fusta als punts amb desnivells importants. Inclourà, també, quatre passos a nivell, de 21, 30 i dos de 40 metres de longitud, per creuar diversos torrents del recorregut. Pel que fa a aquest primer itinerari, el pressupost és d’1,1 milions d’euros amb un termini d’execució de les obres de sis mesos.
El segon tram, entre Camprodon i Llanars, té un recorregut d’1,3 quilòmetres. S’iniciarà al pont de la carretera GIV-5254 que travessa el riu Ter, on s’eixamplarà la vorera existent. També es millorarà el tram fins a l’encreuament amb el passeig de Maristany, on s’unirà amb la via verda que, seguidament, acabarà connectant amb Llanars, al parc de mossèn Lluís Suriñach. Les obres d’aquest segon tram tindran un pressupost de 311.000 euros i una durada de dos mesos. Els dos trams licitats tenen una utilitat pràctica immediata: de Camprodon a Llanars molta gent circula a peu pel voral de la carretera, i ara ho podrà fer amb més seguretat. A Sant Joan, es connectarà amb la Colònia Llaudet, on ara s’està començant a desenvolupar un polígon industrial. ¡